...egyszerűség, szépség, teljesítmény...

Hírek

Mézeshetek az Egyenlítő távján

2013. január 28. 06:47

Ez bevallottan egy szerelmi vallomás lesz, mégpedig nem hölgyhöz, hanem bringához. Mielőtt megütközne valaki: karbonbringáról van szó. Méghozzá karbon fekvőbringáról. Sőt: Szatuna Carbonrecumbentről. 2010. májusában kezdődött a máig tartó idill, amelynek eddigi harminc hónapja során az Egyenlítő hosszának megfelelő 40.000 kilométert tettünk meg együtt. A kezdeti, erős érzelmi fellobbanás időközben a teljes bizalmon alapuló szilárd élettársi kapcsolattá nemesült.

A Szentgotthárdtól Tiszabecsig tartó fekvőbringás nonstop-túrán (680 km) kezdődött az egész: Novák Ádám saját tervezésű és építésű Carbonrecumbent gépét megpillantani és beleszeretni egy pillanat műve volt. Az én holland Challenge Hurricane-om sem volt kutya, az aluvázával és szénszálas alkatrészeivel, de a nyúlánk, elegáns fekete jármű letisztultan egyszerű konstrukciója, szembeötlő hatékonysága és részletekbe menően míves kidolgozása egyszerűen megbabonázott. Nekem ilyen kell, ha addig élek is!

Lett. Rajongásom tárgyát 2010 májusában kaptam meg és már az első úton, fel Dobogókőre, pontosan azt adta, amit vártam tőle: azonnal sebességgé alakította az izomerőt, a súlyát pedig egyszerűen nem lehetett érezni. Naná, hogy mohón vetettem rá magam a hazai tájakra, meg Ausztria, Olaszország, Szlovénia, Horvátország, Szlovákia, Németország és Ukrajna hegyeire, közben egy-egy csínyt elkövetve, mint amikor szállásadóimat azzal leptem meg, hogy reggeli előtt körbebringáztam a Fertő-tavat.

Nemcsak saját kedvtelésemre űztem-hajtottam a Road Runnert, hanem küldetésből is: az én példányom még prototípus volt, és a tapasztalataim belefolytak a végleges modell kiérlelésébe. Egymás után mentek a visszajelzések, és én sorra kaptam meg a legújabb fejlesztéseket, majd decemberben, 6504 km után a második, tökéletesített, immár végleges kivitelű gépet, amely mindmáig hűséges élettársam. 2013. januárjának közepén 33.570 kilométert mutat a képzeletbeli számlálója (kerékpárműszer helyett GPS-t használok, így műszer nem, csupán az edzésnapló regisztrálja az összesített távot) – a két Karbonrekuval képzetesen körüljártuk az Egyenlítőt!

Mi minden, mennyi élmény, utazás, találkozás, sportteljesítmény fért bele ebbe! Felsorolni aligha lehetne itt a nagyjából 450 rövidebb-hosszabb túrát, de néhány fénypont megemlítése is jelzi, hogy milyen akciókat inspirál, illetve segít véghez vinni életem legjobb bringája a nem kevés közül.

Grazból Klagenfurt felé autózva bal felől látszik egy hatalmas hegy, radarkupolákkal a tetején. Nem olyan égbetörő sziklaorom, mint a Matterhorn, kerékpáros körökben mégis híres: a felvezető aszfaltút 11 kilométeren egyfolytában 10-17 százalékos emelkedésű, a 2120 méter magas Grosser Speikkogel a biciklisták egyik legbecsesebb alpesi trófeája. Novák Ádámmal küzdöttük le a húzós kaptatót, majd zúgtunk le visszafelé, szemléltetően cáfolva a tévhitet, miszerint reku nem jó hegyi bringa. Dehogynem jó, ha könnyű, és merev a váza, de az úthibákat finoman kirugózza!

Újabb rekus klub-teljesítménytúra, Balassagyarmatról Hercegszántóra, 270 kilométer, az eleje dombos, aztán sík. Rajt éjjel egykor, késő ősszel dér csillog az út menti füvön, csak Solt táján kezd virradni, és jóval később melegedni az idő. Szintén Novák Ádámmal az élen hajtva tíz órán belül értünk célba, órákat verve a mindenféle nehézséggel küszködő többiekre. Nekünk csak annyi dolgunk volt, hogy élvezzük a sebességet.

Ám nemcsak az ilyen sportos hajtások szereznek örömöt, hanem például az Enns folyó völgyének bejárása is, feleséggel. Lassú a tempó, de nem baj, lehet gyönyörködni a tájban, hajnaltájt meg úgyis minden nap jól kihajtottam magam, míg visszabringáztam a tegnapi etapon, hogy utánunk hozzam az autót. Így oda-vissza megtettem az egészet – dupla táv, dupla élmény!

Lengyelországi nomád-túrámra viszont egyedül mentem (dehogy egyedül: édes kettesben a Road Runnerrel), hiszen ki is társulna egy hét alatt 1500 kilométert lepörgető, éjszakánként az erdőben függőággyal táborozó biciklistához, ráadásul amikor végig esős időjárást ígér a prognózis? Indulások még sötétben, dacos hajtás özönvízben, hol sima aszfalton, hol betonlapokkal jól-rosszul kirakott, vagy éppenséggel murvás utacskán, isten háta mögötti vidéken, álmodó falukon át, minimális vásárlással és táplálkozással, szabadon és boldogan. Ilyen körülmények között tudja csak igazán értékelni az ember a kétkerekű társ abszolút megbízhatóságát – egek, hogy néztünk ki a végére mind a ketten...

Más alkalommal kiderült, hogy fagyállók is vagyunk. Január vége, kemény mínuszok, Budapest – Bőszénfa túra, bő 220 km, másnap vissza. Jó dolog hidegben bringázni, ha száraz az aszfalt. És jó dolog sokat bringázni, ha nem fájdul meg mindenem a kényelmetlen testtartás miatt. Épp elég, ha a fagytól zsibbad a lábam, az ereket elszorító üléstől már ne zsibbadjon!

Hány kilométert lehet megtenni egy nap alatt? Mármint nem asztal-laposságú versenypályán, hanem országjáró túrán, ahol dombok, hegyek is előfordulnak? A BRM 400-as teljesítménytúra ad jó lehetőséget ennek kipróbálására. Budapest, Bicske Székesfehérvár, Csesznek, Lébény, Győr, Esztergom, Visegrád, Budapest a pontosan 400 kilométeres táv útvonala, szintideje 27 óra. Nekünk, Gábor barátommal, öttel hamarabb meglett. Ugye, milyen jó, ha a biciklizés fáradalmait a biciklin fekve lehet kipihenni? Különben az az öt óra éppen elment volna pihenésre.

Persze nem csak sportból áll az élet, dolgozni is kell. Tessék, itt a „Bringázz a munkába!” mozgalom. Lelkesen csatlakoztam hozzá, csakhogy változó helyszíneken kell megjelennem. Többnyire Baján. Semmi probléma, éjjel 2-kor elindulok Pestről, 9 körül leérek, délig megcsinálom, amit kell, aztán nyomás, estefelé hazaérek, 320 km után. De kellett már menni Kaposvár és Miskolc közelébe is, amikor függőágyas táborozással oldottam meg a szállást. Munkaadóm már megszokta, hogy ezt a szokatlan módját preferálom az utazásnak. Sőt, értékeli, mert soha nem késtem egy percet sem.

Csak gyorsan lehet menni a Karbonrekuval? Korántsem! Néha éppen fordított a feladat, például, amikor az Ultrabalaton futóversenyt kellett hivatalos felvezető- és záró-bringásként kísérnünk. Tudvalevő, hogy a standard kerékpáron (az országúti versenybringát is beleértve) jobbára azért bírható ki a testgyötrő pozitúra, mert a pedálon kifejtett erő csökkenti a nyeregnél keletkező nyomást. Ha viszont nincs erős hajtás, nagyon meg tud fájdulni itt-ott... Fekvőbringán ilyen probléma nincs, türelmesen lehet tartani a tempót a vége felé igencsak elcsigázott futókkal, beszélgetve, itallal kínálgatva tartani bennük a lelket.

Szóval nekem több a Carbonrecumbent Road Runner egyszerű járműnél, sportszernél. Szívügy, énem része. Hűségesek vagyunk egymáshoz. Elhaladni a képzetes negyvenezredik kilométerkőnél csak egy múló pillanat. Lehet még ebből százezer is, de nem ez a lényeg, hanem az élet szépsége két keréken. Egy ilyen kétkerekűn.

Karlovitz „Pupu” Kristóf

UltraBalaton

2012. június 06. 10:14

2012 június 30-án rendezik az UltraBalaton futóversenyt és kerékpáros túrát a magyar tenger körül. Mi is ott leszünk fekvőbringák vezetik és zárják majd a futócsapatokat és a célban is bekísérjük az érkezőket. Emellett több rekut is viszünk, várunk szeretettel minden kedves érdeklődőt a standunkon, aki rekut szeretne próbálni!

SPEZI 2012 - CarbonRecumbent: Külső hall, 3-as stand

2012. február 20. 08:55

Idén április 28-29-én rendezik Európa legnagyobb speciális kerékpáros kiállítását. Természetsen ott leszünk kerékpárjainkkal és legújabb fejlesztéseinkkel. Minden érdeklődőt szívesen várunk standunknál!

A Spezi kiállítást minden évben a németorszgái Germersheim városban rendezik. Az expo neve is a kiállított termékek különlegességére utal, találunk itt elektromos kerékpárokat, velocipedeket, velomobilokat, természetesen fekvőbringákat és sok mást...

Az idén eddigi termékeinkkel is megjelenünk, ezek mellett azonban a tavalyi év fejlesztéseit és újdonságait is be fogjuk mutatni!

Ez alkalommal a külső területen foglaltunk helyet, így remélhetőleg a próbák is könnyebbek lesznek majd!

A kiállításról bővebben: www.spezialradmesse.de

Szeretettel várjuk a kedves érdeklődőket standunknál, amit idén a külső hallban találnak. (Külső hall, 3-as stand)

CarbonRecumbent az AM Bringánál

2012. február 20. 08:25

Az idei évtől magyarországi hivatalos forgalmazónk a budakalászi Annyira Más Bringabolt lett! Így rajtunk kívül náluk is lehetőség van kerékpárjaink kirpóbálására.

A bolt egyébként kimondottan jó lehetőséget kínál az egyes modellek tesztelésére és összehasonlítására. A világ összes nagy gyártója közül tartanak raktáron modelleket, melyek a nagyközönség számára ki is próbálhatóak a bolt körüli kis tesztpályán. Ez a fekvőkerékpárok szabványoktól mentes világában rendíkül fontos, hiszen az egyes modellek más-más geometriai és menettulajdonságokkal is rendelkeznek. Összehasonlításukra pedig ennél jobb lehetőség ritkán adatik meg az érdeklődőknek.

A gépek előnyeinek és hátrányainak a felismerésében, azaz a választásban a boltban dolgozók tudnak segíteni, ami szintén fontos, hiszen a választás hevében a vásárló hajlamos a gyors és meggondolatlan döntésekre.

http://carbonrecumbent.com/ | Telefon: +36 88 451 648 +36 88 451 249 Fax: +36 88 597 130